Contacteer ons!
+ (32) 59 561835
info@transportcare.eu

Maak kennis met enkele van onze klanten bij de overheid, transport- en garagesector

Mercedes-symbol"Belangrijk in onze beslissing was dat WACSonline open stond voor onze opmerkingen, dit in tegenstelling tot de vorige leverancier. De helpdesk komt ook zeer gemotiveerd over. Tot slot: het feit dat we overal kunnen inloggen, is een hele aangename kennismaking met 'werken in de cloud'."

Sabine Balduyck,
Groep Vereenooghe - MERCEDES-BENZ
Garage Van Goethem

De Citroën Garage van Filip Van Goethem uit Sint-Gillis-Waas werkte tot voor kort met een ander Dealer Management Systeem. Maar dat werkte niet zoals hij zou willen en dus zocht Van Goethem een alternatief bij ons. Filip is sindsdien groot voorstander van de innovatie waar WACSonline voor staat.

filip-vg

Filip Van Goethem: “Ik vind WACSonline een op de concurrentie vooroplopende firma die het Europese niveau zeker aan kan”

“Ik vind WACSonline een op de concurrentie vooroplopende firma die het Europese niveau zeker aan kan”, begint Filip. “Ze werken reeds volledig in de cloud – dit is bij mijn huidige leveranciers Caria Group en CDK Global slechts voorzien tegen 2020 – en dit heeft als voordeel dat je met oneindig veel gebruikers tegelijk gebruik kan maken van de services. Ook wordt er gewerkt zonder licenties en dure maandbedragen.”

Geen dure servers meer

De snelheid van het programma gaat ook steeds mee met de snelheid van het internet, vindt Filip. “En je hoeft geen dure servers meer te hebben met de bijhorende back ups. WACSonline factureert per factuur, een systeem dat DMS ‘Planmanager’ – door bijna iedereen gebruikt in het carrosseriewereldje – ook toepast. Hierdoor ben je niet gebonden en blijft de DMS actief door zijn service steeds te blijven optimaliseren.”

Supersnel en flexibel

“Ik werkte met Carfac en deze firma is schrijnend te noemen”, zegt Filip, “en dan ben ik nog mild. Wat een verschil met WACSonline, dat supersnel, flexibel en enorm innoverend is. Ik ben heel blij dat ik ervoor gekozen heb de innovatieve toer op te gaan. Het gaat zo snel dat je moet durven bijleren. Mijn slogan is dan ook “The sky is the limit”, besluit Filip lachend.

Gemeente Breda

Breda is met meer dan 180.000 inwoners de derde grootste gemeente in West-Brabant, maar is misschien wel de meest efficiënte als het op vlootbeheer aankomt. “Sinds onze nieuwe vlootbeheermodule is geïntegreerd, betekent dit voor ons een heuse verbetering op vlak van operationele en financiële opvolging, zowel intern als extern”, zegt Dolf Brinkmans, Informatiemanager Directie Beheer bij de Nederlandse gemeente.

Dolf

Dolf Brinkmans: “De klare taal die gesproken wordt, vind ik een verademing te midden van het vaak vage taalgebruik in ICT land.”

Onze noorderburen uit Breda mogen we als een trouwe én tevreden klant beschouwen.  Ze gebruiken onze tools heel intensief. Dat mogen we telkens ondervinden als we er een bezoek brengen.

“Ik ben heel tevreden over de samenwerking met Transport Care en het product WACSonline op zich”, aldus Brinkmans. “Onze vloot is heel variërend, van licht tot zwaar. Ook onze afvalservice valt hieronder en we overwegen dit uit te breiden met afvalcontainers. De vlootbeheermodule van WACSonline betekent voor ons een heuse verbetering op vlak van operationele en financiële opvolging, zowel intern als extern.”

Ook de gebruiksvriendelijkheid onderstreept Dolf graag . “Mijn collega’s werken graag met de tools, ook omdat het hen veel e-mail en telefonisch verkeer bespaart. Hierdoor wordt er efficiënter gewerkt en daar streeft elke werkgever toch naar. Ook de klare taal die gesproken wordt, vind ik een verademing te midden van het vaak vage taalgebruik in ICT land.” Naast de vlootbeheermodule, wordt ook onze reservatiesoftware gebruikt. “Die bezorgt ons nu een beter inzicht op beschikbaarheid en kosten”, besluit Dolf.

Truckland

Sinds kort mogen we ook Truckland uit Nederland als klant verwelkomen. De specialist in bedrijfswagens maakt in haar eerste van de 11 vestigingen gebruik van ons slimme online planbord.

arjan

Arjan den Besten: “Het onbeperkt aantal gebruikers en het feit dat ik dankzij de cloud het planbord van overal kan raadplegen en herschikken, is van doorslaggevende aard geweest om met WACSonline in zee te gaan.”

Truckland is een begrip binnen de markt voor bedrijfsvoertuigen. “Met een breed geografisch netwerk van vestigingen richt Truckland zich op de levering en het onderhoud van lichte en zware bedrijfsvoertuigen en alles wat daarmee verwant is”, vertelt Arjan den Besten, manager aftersales van Truckland. “Naast dat wij (service)dealer zijn van de merken DAF, GINAF, FIAT, IVECO, MAN, VW en RENDERS, hebben wij ook veel ervaring met het onderhouden van MERCEDES, SCANIA en VOLVO bedrijfswagen. Daarnaast hebben wij veel kennis in huis op het gebied van hydrauliek als daar zijn reinigingsvoertuigen, huisvuil-voertuigen, laadkleppen, autolaadkranen en containersystemen. Door deze multi-brand filosofie en brede expertise zijn wij inmiddels in staat om het complete bedrijfswagenpark van onze klanten in optimale conditie te houden.”

Waarom WACSonline?

De keuze voor WACSonline kwam er na enkele aanpassingen van het online planbord. “Hiervoor stelde het team van WACSonline zich heel flexibel op”, zegt den Besten. “Naast deze verbeteringen, is het onbeperkt aantal gebruikers en het feit dat ik dankzij de cloud het planbord van overal kan raadplegen en herschikken, van doorslaggevende aard geweest om met WACSonline in zee te gaan.”

Dieleman Service

Peter, directeur van Dieleman Service, vond dé oplossing om zijn klanten 24 op 7 te bedienen, zonder dat zijn personeel daaronder lijdt. Maak kennis met ‘zijn dreamteam’.

Peter Dieleman

Peter Dieleman: “WACS is hét communicatieplatform bij uitstek. De centrale werkplaats stuurt real-time het evenwicht tussen de wensen van de klanten en de tijdsbesteding van het personeel.”

“Toen ik mijn garage wou uitbreiden”, steekt Peter Dieleman van wal, “wilde ik dat zowel de klanten als mijn personeel daar geen hinder zouden van ondervinden. Integendeel, mijn persoonlijk contact met klanten draag ik hoog in het vaandel. Ze mogen zich geen nummer voelen. Maar ik wilde ook dat de werknemers meegingen in mijn verhaal en dat kan enkel als ze gemotiveerd zijn.”

Dat dit alles niet zou lukken zonder een goed garagebeheer, wist Peter meteen. “Ik koos er dan ook voor om mijn personeelsopvolging online te doen. Met mijn nieuwe software kan ik de gepresteerde tijd van mijn werknemers perfect opvolgen en zie ik de beschikbaarheden, ploegenschema’s en verlofregelingen van mijn personeel. Zo hou ik mijn werknemers tevreden, want dit is ook de basis voor hun loonberekening.”

Ook zijn klanten en leveranciers varen wel bij de digitalisering. Peter: “Wij willen met dit intelligente platform evolueren naar preventieve afspraken met onze klanten en verhoogde mobiliteit van de vloot. Via hetzelfde systeem kan een leverancier offertes opgeven en worden geaccepteerde orders opgevolgd, afgewerkt en gefactureerd. Zo heb ik het gezonde evenwicht tussen klant, personeel en leverancier gevonden. En hierbij is WACS hét communicatieplatform bij uitstek. De centrale werkplaats stuurt real-time het evenwicht tussen de wensen van de klanten en de tijdsbesteding van het personeel.”

Heisterkamp

De Nederlandse hoofdvestiging van Heisterkamp Truck & Trailer Service maakt al even gebruik van WACS, ons platform voor online werkplaats- en vlootbeheer. 

Huub Boswerger: “Het systeem is modulaire software die continue doorontwikkeld wordt in samenwerking met deskundige marktpartijen.”

Heisterkamp mag zich een van de grootste transportbedrijven in Europa noemen. De grootste Europese operatoren hengelen naar de zowat 1.000 trekkers die het Nederlandse bedrijf ter beschikking stelt bij onze noorderburen, ons land, Polen, Letland, Slowakije en Duitsland. De twee grootste werkplaatsen bevinden zich op de hoofdvestiging in Oldenzaal en in Travemünde. Na Nederland werd nu ook bij die laatste WACS succesvol geïmplementeerd.

“Heisterkamp Truck & Trailer Service wil zich onderscheiden met een hoogstaande klant- en marktgerichte dienstverlening”, zegt Huub Boswerger, werkplaatsmanager bij Heisterkamp. “Daarom moest een IT-oplossing onze klanten van het truck- en trailerwagenpark centraal stellen en ontzorgen door informatie en online toegang te geven. Ook een proactieve benadering van klanten en korte digitale communicatielijnen zijn een must in het huidige ‘internet’ tijdperk. Uiteraard blijven ook de kwaliteit van onze dienstverlening en de efficiëntie van de werkplaatsen en voorraadmagazijnen een prioriteit.”

Daarom WACSonline

Om deze redenen koos Heisterkamp na een grondige selectie voor WACS, ons cloud-gebaseerde automotive platform. “Wij hadden enkele basiseisen”, aldus Huub nog. “Wij wilden een standaard softwarepakket op basis van best practices en een systeem met modulaire software dat continue doorontwikkeld wordt in samenwerking met deskundige marktpartijen. WACS voldoet hier helemaal aan.”

Charles Feijts Groep

De  Charles Feijts Groep, kortweg CFG, is officieel bedrijfswagendealer van de merken Iveco, Fiat en Isuzu voor Nederlands-Limburg. Toen ze met WACSonline in zee gingen, was er nog geen sprake van een softwareleverancier. “Wij zijn met WACS in contact gekomen door een presentatie en pilot via TopTruck Nederland”, vertelt directeur Georges Simons . “We waren meteen geïnteresseerd, zeker toen bleek dat de faciliteiten op de wensen van onze klant en die van CFG konden worden aangepast.”

Georges

Georges Simons: “Met deze tool hebben wij ondermeer extra kwalitatieve punten weten te scoren bij een openbare aanbesteding.”

Welke meerwaarde biedt WACSonline? Simons: “WACS levert een online tool voor onze klant om mee te kijken naar de werkzaamheden die wij uitvoeren en gepland hebben voor zijn wagenpark. Daarnaast heeft WACS een online faciliteit om de kosten van zijn wagens op regelniveau te raadplegen. Met deze tool hebben wij ondermeer extra kwalitatieve punten weten te scoren bij een openbare aanbesteding.”

De samenwerking met het WACSonline-team omschrijft Simons zo: “Na enige opstartknelpunten is die heel positief te noemen. Er is ook een verschil tussen de Belgische en Nederlandse houding in taal, cultuur en werkwijze”, besluit Simons lachend. “Maar jullie Belgen willen wel leren en staan open voor bijsturing en positieve kritiek.”

This post is also available in: Engels