17/07/2015

Gedurende mijn bezoeken aan diverse relaties, was de conclusie dat ze allen met dezelfde drie uitdagingen geconfronteerd worden. Vooreerst behoud van stabiliteit binnen een wereld van verandering, gevolgd door aangepast personeelsbeheer gekoppeld aan een flexibelere klantenservice.

the secret revealedOpmerkelijk bij alle garagisten, die ik interviewde, is hun drang naar stabiliteit, gecombineerd met het sterke bewustzijn van de wereld in verandering  rondom hen.  Ze weten dat ze mee moeten als ze hun business (stabiel) wensen te houden. Even opmerkelijk is echter hun eerder afwachtende houding…..

Als nummers 2 en 3 kwamen gezond personeelsbeleid gekoppeld aan betere klantenservice naar voor. Dat is geen gemakkelijke,

De wens van  werknemers tot een gezond evenwicht werk-privé, de opbouw van een gemotiveerd team en het vinden en behoud van de juiste mensen is geen sinecure. Een mogelijke oplossing is overstap naar resultaatsverbintenis gebaseerd op vertrouwen, tevens de basis voor de derde uitdaging.

Klanten wensen meer transparantie en flexibiliteit en hun serviceplanning heeft een directe impact op de garage planning, belangrijk om pieken en dalen, lees kosten, te vermijden.

Allen waren ze het erover eens dat het internet ontegensprekelijk de enige tool is, het noodzakelijke kwaad voor sommigen, zeg maar…  “Voor je het beseft krijg je een tablet in plaats van een lekker boek als verjaardagscadeau, zenden klanten e-mails, en kom je plots tot de ontstellende conclusie dat je meegesleurd wordt in de digitale informatie shift. De transitie van een gezellig babbeltje of het lezen van de krant bij de ochtendkoffie naar het Internet monster.”